מיתוג / חברת מיתוג / קידום אתרים / מיתוג עסקים / פרסום

מיתוג עסקי - נקודות בדרך למהלך מיתוג מוצלח

 

כדי להצליח בעלי עסקים חייבים להיות יעילים במשאבים המושקעים במיתוג שלהם. הפער בין הצלחה אישית לבין הצלחה עסקית הצטמצם ומיתוג נדרש ונגיש לכל אחד. הדבר נכון עוד יותר בשלבי השקה כשהמעגל הקרוב מהווה קבוצת מבחן ראשונה למיתוג וגם הצרכנים הראשונים שיתנסו בו. בחן את התכנית שלך למיתוג מול הנקודות הבאות, ייתכן שאתה לגמרי בדרך הנכונה.

 

פוקוס

מותגים מצליחים הם מותגים עם מיקוד גבוה במטרות שלהם. יש להם מטרה סופית וערכי המותג שלהם ברורים. ככל שהעסק מתפתח תידרש לכך יותר בגלל התפתחות מוצרים ושירותים נוספים ולכן תהליך שימקד את ההחלטות איתן תמשיך לכל אורך הדרך כלכך חיוני למיתוג. נסה למקד את מטרותיך ולמקם את המקום אליו אתה מכוון ואיפה תרצה למצב את המותג החדש שלך.

 

בהירות

המסר והנראות של המותג חייבים להיות ברורים ונחשקים כדי לאפשר לעסק שלך לבלוט ולהצליח. זהו תנאי בסיסי שהמיתוג יזכה לתשומת לב כשיתלווה להצעה שיווקית ייחודית ואטרקטיבית. בידול העסק יביא לכך שהצרכנים ידעו בדיוק למה הם מעדיפים את המותג שלך ויודעים למה לצפות ממנו.

 

חברי מותג

יצירת רשת ידידי המותג או מועדון vip הנהנה מקרבה והיכרות קרובה יותר עם ערכיו של המותג הם דרך נהדרת ליצור שיחה סביבו ומעגל קרוב בו תוכל לבחון מוצר או שירות חדש ושותפים להתרגשות שביצירת המותג והמיתוג בהמשך.

 

נאמנות

נאמנות צרכנית לא פורצת ביום אחד ונבנית צעד אחר צעד החל מהחשיפה ועד ההתנסות הראשונית למותג. קח את המותג שלך כל פעם קצת קדימה כשאתה מנצל את המיומנויות שלך והצג את המותג כל פעם מחדש ובדרך עדכנית ללקוחות. עד שלא תיווצר התנסות לא יוכלו לחוות את המיתוג הנהדר שיצרת וחבל.

 

קהילה

עסק שפועל לבד מתקשה ליצור חשיפה גדולה וככל שיהיה המיתוג מיוחד ונחשק, ללא פעילות הסברה על ידי קבוצת המאמינים הקרובה שכבר התנסתה במותג יהיה קשה לפרוץ למעגלים נוספים של התנסויות ומצטרפים חדשים.

 

עקביות

מותג הוא מימוש הציפיות שיש לצרכנים מהחברה או השירות ויש ליצור חוויה עקבית ולא משעממת בכל פעם מחדש. חוסר עקביות בכל נקודות החשיפה של המותג ללקוחות ייצרו חוויה של ״כאילו מיתוג״ שהצרכנים יגיבו כלפיו בהתאם.

 

לעשות טוב

עסק שמגיע ממקום של שיפור ונתינה הוא עסק שימצא מקום גדול יותר בלב הצרכנים, מותגים המשלבים במיתוג מסר של נתינה ותועלת חברתית או אקולוגית הם מותגים מעניינים יותר ויוצרים בכך העדפה רגשית גבוהה.

 

רלוונטיות

בכל החלטה לגבי המותג, בחן את העניין אל מול ערכי המותג ושאל את עצמך, האם זה משרת את המיתוג ומהותו או שזאת פניה לדרך צדדית מיותרת שתפזר את המותג למקום אחר מהתכנית. הקפד מאוד לא לסטות מהדרך, זה חשוב.

 

בהצלחה!

לעסק ממותג יתפתחו ציפיות לתכונות חד פעמיות אצל הלקוחות שלו, עם מיצוב ברור והבטחה חד משמעית. כדי לדאוג שהעסק שלך מתפתח בצורה כזאת כדאי שתבחן החלטות מול נקודות אלה שיאפשרו חשיפה ומודעות גבוהה.