מיתוג / חברת מיתוג / קידום אתרים / מיתוג עסקים / פרסום

מהלכי מיתוג עסקי במבחן הצרכנים

 

שירות השכרת נופש Airbnb חשף לוגו חדש השבוע שיצר גל של ביקורת על עיצובו האחרון. חלק השווה אותו למהדק משולש או, עוד יותר בגסות, לאנטומיה נשית מסוימת. אבל החברה עדיין עומדת לצד הלוגו ואומרת שהוא מייצג שייכות. "זה סמל לאנשים שרוצים לקבל בברכה אל ביתם חוויות חדשות, תרבויות חדשות, ושיחות חדשות, החברה אומרת בבלוג שלה. ובכן, אולי אם תצמצם את העיניים.
כצפוי, מומחי מיתוג לא נפעמו בדיוק מהעיצוב. פסק הדין שלהם: למה יתעסק עם משהו שנראה בסדר גמור. "הבעיה שלי היא שהלוגו המקורי היה טוב למדי מלכתחילה," אומרים בחברת המיתוג.

 

 

 

 

 

 

 


הלוגו של Airbnb לפני - שמה של החברה באותיות בצבע תכלת - היה פשוט ומשהו שיותר חברות הזנק צריכות לעשות, הוא אמר. זה מתקשר למותג ותקוע במוח של המשתמשים שלה. למרות תגובה חריפה, אמר המעצב כי החברה צריכה להישאר עם בחירתה. "הזעם ייעלם מהר מאוד", הוא ניבא. על רקע הלוגו של Airbnb Fortune כדאי לבחון דוגמאות אחרות של מיתוג שלפחות על פי דעה רווחת - החמיצו את המטרה. הנה כמה דוגמאות.

 

 

Tropicana

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פורסם תאריך: 2009
תוחלת חיים: כמעט חודשים


לחברת המיצים בבעלות פפסיקו, אשר טוענת לספק "100% שמש של פלורידה סחווטה וטהורה" ללקוחותיה, היה במידה מסוימת יום מעונן במיתוג לפני חמש שנים, כאשר הציגו אריזה חדשה. החברה החליפה את הלוגו האיקוני שלה - תוז עם קש תקוע בו, לטובת כוס מלאה במיץ. תגובת הנגד היתה עזה: מכירות על ידי היריב טרופיקנה גברו, ואילו נתח השוק נפלו בעשרות אחוזים, על פי AdvertisingAge. קצת יותר מחודש לאחר מכן, הוא עבר חזרה לעיצוב הקודם שלה.

 

Gap

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פורסם תאריך: 2010
תוחלת חיים: שבוע


רשת גאפ ניסתה לבנות מחדש את תדמיתה מ" קלאסי, עיצוב אמריקאי למודרני, סקסי ומגניב" אמר דובר החברה באותה העת. התהליך הסתיים בכישלון. החנות קמעונאית תמיד הייתה ידועה בכתב האלגנטי ומאורך של הפונט. אבל זה עבר לאותיות קטנות ישרות עם ריבוע כחול ממוקם בצורה חריגה על גבי הכיתוב.
בתגובה לזעקת הציבור, החברה השתמשה בפייסבוק כדי לפתות הלקוחות שלה לקבלת ייעוץ. "אנחנו יודעים שהלוגו הזה יצר הרבה באז ואנחנו נרגשים לראות ויכוחים לוהטים מתגלגלים!", כתבה החברה. "עד כדי כך שאנחנו מבקשים ממך לחלוק את העיצובים שלך. אנחנו אוהבים את הגרסה שלנו, אבל אנחנו רוצים לראות רעיונות אחרים. "הקריאה לעזרה לא עזרה הרבה והחברה חזרה לשורשיה הקלאסיים ".

 

JCPenney

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פורסם תאריך: 2012
תוחלת חיים: שנה


ל-JCPenney, היו הרבה צרות עם הלוגו. למעשה, החברה החליפה את העיצוב שלה בכל שנה במשך ארבע שנים. בשנת 2011, זרק ואת הלוגו הקלאסי שלה לטובת אחר שמציע אותיות קטנות וקוביה אדומה. לאחר מכן הם קיימו תחרות לעיצוב חדש. ומי המנצח? "JCP" באותיות קטנות בקופסא כחולה, הגובל לתיבה אדומה גדולה. זה לא מה שהפך את הלקוחות למאושרים, והם שינו את העיצוב שנה מאוחר יותר לעיצוב משנה קודמת. כמובן, כל שינוי כזה היו עלויות והשלכות כלכליות גבוהות.

 

Starbucks

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פורסם תאריך: 2011
חיים: עדיין בחיים


סטארבקס החליפו את הלוגו למשהו פשוט יותר כדי לחגוג את יום הולדת ה- 40. החברה הוסיפה הרבה ירוק לעיצוב והסירה את הביטוי "סטארבקס קפה" שעוטף את חתימת הסמל של החברה - הסירנה. המנכ"ל הודיע שהקמע  עשתה את זה בארבעת העשורים האחרונים, והצורך "לעדכון קטן אך משמעותי." התגובות בתחילה היו מעורבות, אך שכחו והלוגו המחודש נשאר איתן והביא לרענון המתבקש.